Kategorie Info Kontakt Login Košík
0

Moderní kancelář pro efektivní práci

9. 4. 2015

Židle na které denně sedíme i nábytek, který nás obklopuje, mají značný vliv na efektivitu a výsledky naší práce. Každý, kdo pracuje v kanceláři, se jistě někdy setkal s tím, že určitou část své pracovní doby musí věnovat neefektivním činnostem, které souvisejí s uspořádáním celého prostoru či vlastního pracoviště. Abychom při práci dosáhli maximální efektivity s vynaložením co nejmenšího úsilí, je potřeba pečlivě rozmyslet celý koncept řešení interiéru a věnovat náležitou péči výběru pracovních židlí i nábytku.

 

Pracovní židle

Moderní kancelářské židle mohou mít velmi široké možnosti nastavení i celou řadu prvků, jejichž cílem je zajistit maximální ergonomii a poskytnout uživateli komfort při dlouhém sezení. Hlavní úlohu zde hraje tvar a výplň sedadla a opěradla stejně jako typ mechanismu. U kvalitních židlí se jako výplň používá vysokohustotní polyuretanová pěna, která je vytvarovaná tak, aby co nejlépe kopírovala a podepírala tělo sedícího člověka. Současně má vysokou odolnost proti prasknutí a prosezení. V případě mechanismu je nejlepší volbou mechanismus synchronní, kde je naklopení opěradla synchronizováno s naklopením sedáku, avšak v rozdílných úhlech. Tento mechanismus má nejširší možnosti nastavení a může být navíc vybaven např. posuvem sedáku, nezávislým nastavením sklonu sedáku či nastavením výšky opěradla. Moderní mechanismy mají ergonomické ovládání a vše je tak možné nastavit bez nutnosti vstávat ze židle.

 

  Doporučení - na co se zaměřit při výběru kancelářské židle:

• mechanismus židle a z toho vyplývající možnosti nastavení
• tuhost a tloušťka výplně sedáku
• tvar a čalounění opěradla (nastavitelná výška nebo nastavitelná bederní opěrka)
• područky a možnosti jejich nastavení (výška, posuv, natočení)
• posuv sedáku a nezávislé nastavení sklonu sedáku
• opěrka hlavy
• kolečka (větší kolečka jezdí lépe)

 

Kancelářský nábytek

Trendem posledních let je v případě kancelářského nábytku variabilita a jednoduchost. Technické řešení umožňující jednoduše pozměnit nebo doplnit stávající kompozici je důležité hlavně v případě, kdy vybíráme kancelářský nábytek do open-space kanceláře a jednací místnosti. Může se jednat např. o možnost posunout nebo natočit stolovou desku ve chvíli, kdy potřebujeme ke svému stolu usadit další kolegy a tím se vyhnout tomu, abychom se museli přesouvat k jinému stolu nebo do jiné místnosti. Dále to mohou být různé přepážky a dělící příčky, které se dají jednoduše odebrat či přidat. Takovéto systémy umožňují jednak vytvoření oddělených pracovních míst, pokud pracujeme samostatně a potřebujeme se soustředit nebo naopak vytvoření jednoho velkého stolu v případě, kdy potřebujeme s kolegy sdílet informace a řešit pracovní záležitosti společně.

Jednoduchost se projevuje zejména u konstrukčních řešení a to s ohledem na snadnou montáž a demontáž i úsporu materiálu. Jako příklad lze uvést stolovou sestavu pro více pracovišť, kdy může být celá kompozice pro čtyři pracovníky postavena pouze na čtyřech až šesti nohách. To má jednak příznivý vliv na výslednou cenu nábytku ale také na ergonomii, protože nohy neomezují prostor a volnost pohybu.


autor: www.martexoffice.cz


Diskuze

Přidat reakci

Vaše jméno:*
 
Váš e-mail:*
   
Text komentáře:*
 
Ochrana proti spamu: vložte 3 znaky z obrázku
image  

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.

Tento web používá cookies Abychom Vám mohli v tomto eshopu nabídnout kvalitní služby a pokročilé funkce, využíváme cookies. Prohlížením tohoto webu s tímto souhlasíte. Pro více informací o cookies a jejich případném blokování navštivte článek Výhody pro zaregistrované Rozumím